70.2. с. Дрента-махала Караиванци-заслон Караиваново хорище

Оценете
(0 гласа)

70.2. с. Дрента-махала Караиванци-заслон Караиваново хорище – слизане

Денивелация – 650 м., време на движение – 3.00-3.30 часа, разстояние – 11.1 км.

Немаркиран

2013-10-04 092243

Изтегли: GPS трак

Пътеката от седловина Караиваново хорище към махала Караиванци и село Дрента се отделя на около 20 м. в гората западно от заслон Караиваново хорище. Върви се с лек наклон надолу през много гъста смесена букова и борова гора първо в северозападна, а след това в северна посока. Пътеката е широка, но отдавна не е ползвана и се е позатлачила с клони и паднали дървета. Единственото, което я отличава от околния пейзаж, е това, че е леко вкопана в земята. Главното било от заслон Караиваново хорище към махала Караиванци е много стръмно и по него трудно може да се слезе направо на север. Пътеката заобикаля в северозападна посока дълбоко дере през което тече един от началните притоци на река Агълница и 20 мин. след заслона достига до черен път. Продължава се по черния път, който се изкачва на билото на вододелен рид между реките Злата река от запад и Агълница от изток. След като се изкачи на билото на рида, посоката на черния път се променя от северозападна в северна. Започва стръмно спускане по права линия надолу. 20 мин. след като се излезе на черния път се достига до първия завой по билото на рида /40 мин. след началото/. Пътят преодолява стръмен участък с малък S-образен завой. Преди завоя се минава край капани за диви животни. По средата на завоя от основния черен път се отделя наляво по-слабо използван черен път. След завоя се продължава по билото на рида в северна посока, като се минава край сечище вляво под пътя. От сечището се открива панорама на север към махала Караиванци и долината на река Веселина. По-надолу билото става много тънко и от него се виждат два черни пътя от двете страни под рида. 15 мин. след завоя се достига до място при което рида се пресича от широк черен път /55 мин. общо/. Продължава се по широкия път на север и след 5 мин. се достигат до водоравна поляна със счупена бариера в началото и /60 мин./. На поляната пътя прави рязък завой  обратно на юг и слиза от източната страна под билото. От поляната в северна посока се отделя пряка пътека към махала Караиванци. Към махалата може да се продължи и по тази пътека, която следва билото на рида и съкращава част от завоите по пътя. Ако се продължи по черния път, той описва широка дъга отворена на север, слиза в долината на река Агълница и продължава покрай нея. След 20 мин. реката се пресича по мост и се излиза на широка поляна на която има троен разклон /80 мин./. Денивелацията от заслон Караиваново хорище до разклона е 450 м.

От поляната в западна посока се отделя черен път към махала Караиванци. Началото на махалата е на няколко минути от разклона. Към село Дрента се продължава по черен път в североизточна посока, като се следва долината на река Агълница. Долината постепенно се разширява, а наклонът все повече намалява. Първоначално се върви по левия склон на реката. След 15 мин. се достига до разклон надясно от пътя и реката се пресича по мост с метални парапети /95 мин./. След моста се продължава по десния й бряг, подминава се разклон вляво и още един вдясно и след нови 15 мин. се достига до трети разклон /110 мин./. От дясната страна в основния черен път се влива втори, също толкова използван и широк черен път. Това е пътят от махала Липов рът, която е разположена южно от препречващия хоризонта вр. Христов чукар /702 м./. Обединеният път завива рязко на северозапад и продължава да слиза по долината на река Агълница. Върви се през сечища, като склоновете вляво от пътя са грозно изсечени чак до билата им. 30 мин. след разклона река Агълница се пресича по каменен мост /140 мин./. На поляна вляво след моста има руини от сгради и електрически колове без жици по тях. Малко след моста, надясно от пътя, се отделя по-слабо използван черен път в източна посока. 5 мин. след каменния мост черният път излиза на широка поляна при водослива на реките Агълница и Веселина /145 мин./. През поляната минава шосето Елена-Дрента. Към с. Дрента се продължава по асфалта на запад, като се върви по долината на р. Веселина и срещу течението и. След 15 мин. се достига до водослива на р. Веселина със Злата река, а след още 10 мин. и до водослива с р.  Ямовщица /170 мин./. Веднага след моста на р. Ямовщица са първите къщи на с. Дрента. От началото на селото до центъра му се върви още 20 мин. /190 мин./.

Седловина Караиваново хорище и заслона

Пътеката от заслон Караиваново хорище към махала Караиванци

Черният път към махала Караиванци

Панорама от черния път на север към долината на река Веселина

Разклонът махала Разпада-заслон Караиваново хорище

Разклонът преди махала Караиванци

Разклонът от шосето Елена-Дрента към махала Караиванци

2014-02-03 222504

Профил на маршрута

Прочетена 1151 пъти

В сайта са ползвани карта и GPS тракове от www.bgmountains.org